S módou a veškerými módními trendy se zpravidla nejvíce ztotožňují ženy. Utrácení spousty peněz za nové „hadříky“, obcházení kamenných obchodů i prohlížení internetových katalogů a potřeba neustále se líbit je tak nějak ženskou přirozeností, proto není nijak zvláštní, že se o oblečení a doplňky dámy tak intenzivně zajímají.
Královna českého oděvního designu. Tak takto bychom ji mohli nazvat, aniž bychom ji urazili a spolu s tím vyjádřili přesně, co Liběna Rochová znamená.
Nejsem návrhářka
Sama s e totiž nepovažuje za módní návrhářku, protože nenavrhuje, ale tvoří. A navíc dělá oděvy, které se nosí desítky let a ne pouze v jedné sezoně. Její kariéru poznamenala řada nepříjemností, se kterými se musela vypořádat, ale zvládla to, což ji postavilo na vlastní nohy. Cítí se být silná a neohrožená. Vlastní přehlídky dělá výhradně sama. I když je to několikamiliónová investice, vždy se ji, podle jejích slov vyplatí.
Pouze vlastní módní přehlídky
Je skutečným originálem. Jiní návrháři raději podepíšou smlouvu a nechají pracovat jiné. Tvoří pouze vlastní kolekce, které prezentují na hromadných přehlídkách, a účast či finanční záležitosti se jich netýkají. Liběna Rochová si zakládá právě na tom, že s davem nejde a je pravou dámou v oděvním průmyslu. Pokud prezentuje na hromadných přehlídkách, jde pouze o dobročinnou akci.
Časté cesty do zahraničí
Narodila se v Brně, kde také současně i bydlí. Nicméně spousty času věnuje na cestách a také v Praze, kde má i vlastní ateliér. Studovala střední odbornou školu textilní, poté chtěla pokračovat na vysoké uměleckoprůmyslové škole v Praze. Jenže tam, na základě „káravého posudku“ nebyla přijat.
Pracovitá a usilovná
Nic nevzdala a pokračovala ve své tvorbě. Měla cit pro materiál, ohromný talent a věděla, kterým směrem se chce ubírat. Nechyběla jí píle, pracovitost a úsilí. Asi deset let chodila na přehlídky, inspirovala se, předváděla svoji práci. Pak konečně ji byla nabídnuta skutečná práce – na světové přehlídce módy měla reprezentovat Českou republiku. A uspěla. Od té chvíle jezdí předvádět do zahraničí a drží se svého přesvědčení, dělat přehlídku sama.
Vybírá si, kdo její modely bude předvádět
Také si sama vybírá modelky. Většinou upřednostňuje vysoké, štíhlé s výraznými rysy. Nemusí být ani moc krásné, ale něčím opravdu zapamatovatelné. Její tvorba se soustředí zejména na večerní róby a společenské šaty. Nechybí ani běžné oblečení pro pravé dámy s dávkou noblesy a elegance.
Rodina nadevše
Pro Liběnu Rochovou je nejdůležitější na světě rodina. Díky její podpoře a dobré rodinnému zázemí se může soustředit na perfektní práci.
Jak zamotat lidem hlavu, co se původu značky týče. Tak by mohl znít název titulu, který by manželský pár Strehle mohl produkovat.
Méně Německa, trocha Francie
Manželé Gabriele a Gerd Strehle jsou jedním z těch partnerů, které vzájemné soužití klape i na poli profesním. Z původní zcela německé značky, která byla založena v roce 1949 a její neslo Strehle KG, udělali jméno Strenesse, což je zkomolenina původního jména a francouzského slova jeunesse (francouzsky mladost), a značku, jež má dnes zastoupení asi ve třiceti zemích světa.
Perfektně načasováno
Páru spolupráce opravdu svědčila, neboť ona měla styl a cit a on byl výtečný obchodník a manažer. Jejich činnost je stejně nekomplikovaná jako samotný styl značky Strenesse a právě v podsunutí francouzského stylu, dodalo značce ten pravý šmrnc. Do té doby působila velmi tvrdě, razantně a samolibě. S nádechem francouzského luxusu jakoby získala správnou ladnost, křehkost a linii.
Tři základní kolekce
V současné době tvoří základ značky tři nepostradatelné řady – Gabriele Strehle Jeans produkuje klasickou módu a základ značky, Strenesse Blue je móda pro mladší ročníky a třetím pilířem je pak Strenesse Gabriele Strehle, jež vyjadřuje ideovou platformu značky.
Pohodová dáma se srdcem na pravém místě
Typická žena, která se obléká do modelů značky Strenesse, je moderní poctivá dáma, s vyhraněnou osobností a úctou k druhým i ke své vlastní osobě. Vždy jde o sebevědomou ženu, která oblečení nosí velice přirozeně, cítí se v něm pohodlně a prezentuje je stylem, jakoby je nosila odjakživa.
Jednoduchost a purismus
Tradičními prvky modelů značky jsou jednoduchost a purismus. Smyslnost je pak vložena do kolekcí spodního prádla a má svůj konkrétní význam – každá žena, i naprostá pohodářka s noblesou a ležérností, je pod celkem obyčejnou slupkou sexy dračice v jemném, krajkovém prádle.
Všude, kde se podíváš
Aktuálně má značka více než sedmdesát prodejen a to v třiceti zemích celého světa. Výjimkou nejsou ani Japonsko a USA, kde zejména působí její sesterské společnosti. Snoubení výše uvedených faktorů vydělává značce roční obrat několika miliónů eur.
Ke každému ženskému spodnímu prádlu patří kalhotky. Ty jsou součástí každé slečny, ženy i dívky. Stejně jako podprsenka by kalhotky měly být pohodlné, kvalitní a dobře padnoucí. Nemusíte nosit tanga, abyste byly pro svého partnera neodolatelné. Klasické kalhotky mohou být také velmi sexy. Protože klasické kalhotky nemusí být ušity pouze z bavlny, ale mohou být vyrobeny z těch nejjemnějších materiálů a tím pádem působit velmi elegantně. Mnoho kalhotek je ozdobeno krajkou a dodávají tak spodnímu prádlu ještě větší smyslnost.
Pokud si chcete vybrat kalhotky různých střihů i materiálů určitě navštivte e-shop společnosti Timo které vám vyrábí kalhotky všeho druhu. Najdete zde klasické kalhotky, tanga, vysoké i středně vysoké kalhotky, bokové kalhotky a kalhotky s krajkou i bez ní. Vybrat si můžete z různých barev od klasicky černé a bílé po smetanové i lososové kalhotky. Timo nabízí také bezešvé kalhotky.
Navštivte eshop nebo kamenný obchod Timo a přesvědčíte se o širokém výběru na vlastní oči. Pokud sháníte cenově dostupné a přesto krásné a elegantní kalhotky jste na správné adrese. Timo nabízí kvalitu, eleganci, pohodlnost a to vše za skvělé ceny! Přejeme vám šťastný výběr!
Všimli jste si toho také? Muž, který má nějakým způsobem zajímavé hodinky je často úspěšnější. Působí mužněji na ženy, sebevědomě a dominantně na jiné muže, je prostě výrazný pro všechny. Když zvolíte vkusné a k oblečení, které budete mít na sobě, hodící se hodinky, zaručeně uděláte dojem.
Hodinky pro sportovce
Je-li vaše běžné oblečení spíše sportovní, chodíte v tričku a džínách, budou se k vám hodit více hodinky sportovní. Velmi povedené kousky má v poslední kolekci světoznámá značka Diesel. Designově jsou příjemné, nenásilné, ale přitom originální a zrak všech poutající. I když si za ně trochu připlatíte, koupíte si kvalitu, která vám vydrží. Najdete široký výběr: jsou vodotěsné, jak s kovovým, tak s koženým řemínkem, nechybí ani moderní řemínky z různých jiných materiálů. I ciferníky jsou různobarevné, různých tvarů, elegantnější, nebo skutečně sportovní.
Jedinečnost a prestiž
Hledáte-li skutečně dokonalé hodinky, prohlédněte si určitě ty z dílny Michael Kors. Nabízí nové modely, které svého autora skutečně nezapřou. Jedná se o vysoce kvalitní hodinky, které se hodí pro každého moderního muže. Buďte originální a vyberte si třeba ocelové hodinky Michael Kors se strojkem Quartz, které jsou vodětsné, mají datum, stopky a tři ručičky. Pokud je na všem zápěstí někdo uvidí, jistě vám je bude závidět.
Buďte pány času
Ať už se chystáte na slavnostní večeři v obleku, nebo jdete do práce, vždy se k vám budou hodit hodinky Burberry. Tato britská elegance se nemůže nelíbit nikomu, kdo má vkus. Své si najdou jak ti, kdo mají rádi temnější a nenápadnější typy hodinek, tak ti, kdo se s nimi rádi pochlubí a dají na odiv.
Všechny uvedené hodinky jsou velmi kvalitní a vy s nimi uděláte dojem. Budou i skvělým dárkem pro někoho, koho čeká životní jubileum, nebo nějaká slavnostní událost. Ať už vyberete jakýkoli kousek, jméno a prestiž značek je zárukou, že nemůžete sáhnout vedle.
Krásné a upravené ruce jsou vizitkou každého z nás. Vždyť ruka je to právě to, co jako první podáváme při setkání. Špína za nehty, oprýskaný lak nebo velmi drsná pokožka není rozhodně nic příjemného a dokazuje jedině to, že o své ruce a nehty zdaleka nepečujeme tolik, jak by si zasloužily. Platí to jak pro ženy, tak i muže. Umýt i ruce a upravit nehty přece není jen ženská záležitost. Jak tedy na to, abychom měly krásné ruce a dokonalé nehty?
Mytí
Není nutné pravidelně chodit na manikúru, i když je to dobré řešení pro dokonalé nehty. Postačí, když se pravidelné péči o své ruce a nehty budeme věnovat doma a sami. V první řadě je nezbytné je zbavit veškeré špíny. Pokud rádi zahradničíte, asi to půjde hůře, než v případě, kdy se „špinavé“ práci vyhýbat velkým obloukem. Jenže to není omluva. V mýdlové vodě je pořádně odmočte. Dokud se špíny zcela nezbavíte, nepřestávejte. Když selže kartáček, použijte citron, pozor na otevřené rány.
Stejná délka
Až si ruce i nehty řádně omyjete a také osušíte, pak je nezbytné je upravit do stejné délky. To proto, aby působili skutečně upraveným dojmem. Musí mít stejný tvar, ale i délku. Tvar upravte také pomocí pilníku.
Pozor na kůžičku kolem nehtů
Jsou lidé, kteří ji přehlíží. Přitom kůžička kolem nehtů je součástí celkového vzhledu krásných nehtů. Pomocí speciální tyčinky ji lehce zastrčte, aby dala vyniknout opravdu perfektně vzhledným nehtům.
Výživa nehtů
Někdy jsou nehty příliš měkké, hodně se třepí i lámou. Chyba bude s největší pravděpodobností ve výživě. To je také důvod, proč ne nezbytné mít vyváženou a pestrou stravu. Samozřejmě i různé nemoci mohou nehty oslabit. Pokud máte podobné problémy s nehty, stačí jim dodat potřebné látky. Zinek ve formě tablet seženete v každé lékárně a pravidelné užívání vás problémů zbaví.
Krém
Nutná je i výživa z vnějšku. Dnes existují krémy na ruce, určené i na nehty, které pokožku zjemní a zmíněné nehty posílí. Investujete i do této složky a dopřejte svým rukou to, co si žádají. Pakliže ani to příliš nepomůže, dopřejte nehtům speciální přípravek na nehty. Jedná se o výživový olejíček, určený na problémy se slabými nehty.
Řadu výživných produktů na nehty můžete pořídit v e-hopu www.rajnehtu.cz v sekci Péče o nehty. Když budete dodržovat správnou péči o své ruce i nehty, budou krásné a dokonalé již na první pohled.
To zjednoduší, co může být, co nejčistší, co vidíte. To je základní filozofie módní značky Jil Sander, kterou založila stejnojmenná německá módní návrhářka. Narodila se 27. listopadu 1943 v Hamburku a je typická obyvatelka Německa – blondýna, na první pohled trochu přísná, strohá, nekompromisní.
Od inženýrky k návrhářce
Vlastní tvorbu započala až jako textilní inženýrka. Všimla si, že na módním trhu je jistá díra a chybí zde elegantní, luxusní a přitom vkusné oblečení pro vrcholné manažerky. Oděvní průmysl vnímal ženu spíše jako matku od rodiny, hospodyňku, případně milou společnici. Aby žena dělala vysokou politiku, nevyšší management anebo řídila nadnárodní společnost, nebylo typické. Jenže jak šel čas, ženy (obrazně řečeno) odhazovaly kuchařské zástěry a vrhali se v kostýmcích do vedení podniku.
Móda pro emancipované ženy
Bylo zapotřebí, aby i ony měly ráno co na sebe a aby jimi nošený oděv působil pocit důležitosti a vyvýšenosti. Ano, nechtěly být domácí puťky, přihlouplé nanynky v krajkách a voláncích. Chtěly oblek, ale dámský, stylový oblek.
Modelace těla
Jil Sander byla ženou podobné povahy a tak moc dobře věděla, co dělá. Oblékala ženy do těsných, vypasovaných kostýmků, které zvýraznily krásně tvarované ženské tělo, ale také nesly jistou dávku váženosti. Navrhovala halenky, kabátky, legendárními se staly právě kožené kabátky, kašmírové svetry a také potřebné kabelky a boty.
Nevýrazné barvy, ale střihy
Pro své kolekce používá obvykle béžové, hnědé, šedé barvy, doplněné nestárnoucí černou a bílou, používá také modrou a mírně i zelenou. Za žádných okolností výrazné barvy. To, co na modelech prezentuje je hlavně samotný oděv, střih a dokonalé linie, nikoliv barva. Tu vnímá jako detail, na kterém tolik nesejde.
Majitelka modelka
Vlastní značku založila roku 1978 a současně rozšířila i portfolii svých produktů. Začala vyrábět i vůně, které si získaly svět a díky kterým je především Jil Sander u většiny lidí v paměti. Protože však v začátcích neměla mnoho financí pro reklamu, nebo lépe řečeno – aby si mohla dovolit zaplatit světovou topmodelku, vzhlížela z reklamních plakátů sama majitelka. A povedlo se, reklama vzpudila kladné pozdvižení a lidé se o produkty z řad Jil Sander začali zajímat. Došlo k dalším rozšíření značky a to o doplňky a brýle.
Jil Sander dnes
V současné době je značky podřízena londýnskému investičnímu domu Change Capital Partners a hlavním návrhářem jak pánské, tak dámské módy Raf Simons. Ten vnesl značce nový dech a odpoutal se od původních strohých barev a začal používat i jemné odstíny růžové, žluté nebo zelené.
Exklusivita značky je podtržena zejména významným odběratelem jejích výrobků. Málokterá firma na světě se může pochlubit tím, že jejím hlavním nákupčím je španělský král a jeho choť. Tím spíše v módní branži. Ano, je řada módních návrhářů, tvoří pro královské rody, ale žádný není výhradním dodavatelem, jako je tomu právě u značky Loewe.
Dlouholetá tradice a práce
Španělská módní značka vznikla již roku 1846 a díky své dlouholeté tradici a stálou produkcí kvalitních kožených výrobků se právě stala velkým oblíbencem španělského korunního páru. Kdo nejlépe by měl tradiční výrobky své země reprezentovat, než samotný představitel, hlava státu.
Španěl nebo Němec
Značku založil Španěl Enrique Loewe Roessberg, původem Němec, s cílem vytvářet a prodávat kvalitní kožené výrobky. Roessberg byl znalcem kůže pracoval s ní několik let. A protože znal její vlastnosti, jak málokdo, byl schopen nabídnout světu skutečně tu nejvyšší šarži v koženém zboží.
Kvalita a nic než kvalita
Loewe prodávala to nejlepší zboží zejména zámožným Španělům, až se po šedesáti letech své existence, stala výhradním dodavatelem kožených doplňků pro královskou rodinu. Tento posun znamenal velký okamžik v historii firmy a tak mohla opět své dílny rozšířit o další kolekce a precizní výrobky.
Pomalu, ale za jistým cílem
Značka Loewe neměla tak rychlý vývoj, jako například jiné módní značky světa, které se během jedné dekády dostaly od prvopočátku po světové uznání, ale za to její dlouholetá tradice a postupné zvyšování poptávky ji zajistilo stabilitu a pořád kolísajícím ekonomickém poli působnosti. Do světa se tak například dostala až v sedmdesátých letech minulého století.
Vlastní tradice
A nebylo by to jen tak, samozřejmě. Loewe vlastně nikdy necílila vysokého rozmachu, ale spíše se držela vlastních tradic – vyrábět možné méně, ale kvalitně. Na světová „prkna“ ji pomohla řada významných návrhářů, jako Karl Lagerfeld, Giorgio Armani anebo Laura Biagiotti. Ti pro značku navrhli kolekce kožených kabátů, plášťů kalhot a bund.
Butiky po celém světě
Následovalo otvírání butiků po celém světě a významného úspěchu bylo dosaženo například v Japonsku. O něco později firma rozšiřuje svůj sortiment o pánskou módu, parfémy a hedvábné doplňky.
Součást světového koncernu
V devadesátých letech nastává dalším významný zlom v historii značky a to ten, kdy se stává součástí světového koncernu LVMH. Následuje práce několika návrhářů, kteří Loewe přinesou „to své“ a rozšiřují nabízené zboží a další kolekce. A i když jsou dnes již běžné oděvy z klasických látek, pak kožené výrobky i nadále zůstávají prioritou této královské módní značky s tradicí již po třetí století.
Vlastním jménem Mgr. Beata Rajská je zakladatelkou módní značky Beata Rajská a současně i jednou z nejznámějších českých návrhářek. Po tomto tvrzení se možná někteří slovenští „bratia“ ohradí, protože Beata se narodila v Liptovském Mikuláši, studovala střední školu v Trenčíně a univerzitu absolvovala taktéž na Slovensku. Konkrétně v hlavním městě – Bratislavě.
Češka nebo Slovenka?
Jenže to bylo ještě před revolucí a dnes Beata žije v ČR, proto je známá pouze jako Češka.
Ocenění už při studiích
Co se týče její módní kariéry, tak je nutno zmínit určitě i její účast na mnoha návrhářských soutěžích, kde už jako studentka získala řadu ocenění. Začala pracovat na svých kolekcích, poté branži na čas opustila, aby se naplno věnovala výchově vlastních dětí na mateřské dovolené.
Po mateřské vlastní značka
Do práce se vrátila jako učitelka na střední oděvní školu a o pár let později zakládá vlastní společnost Beata Rajská – design, s. r. o.
Miss a velká města
Se svými návrhy se prezentovala nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Velká města Evropy přivítala její módní přehlídky a Beata se tak stala uznávanou módní návrhářkou. V letech 2001 až 2004 byla výhradní návrhářkou všech předváděných rób na finále Miss České republiky a současně připravovala i úspěšné dívky na mezinárodní soutěže krásy. Na jedné ze soutěží byly její šaty oceněny jako nejkrásnější večerní šaty.
Panenky na mole
Beata Rajská tvoří kolekce jak pro slavnostní příležitosti, tak běžné nošení. Modely jsou vždy něčím inspirované, jako třeba nedávno, kdy představila světu svoji kolekci Dolls. Inspirovala se v dětství, u svých panenek. Vzpomínala, jak si jako malá hrála s oblíbenými panenkami a ty také oblékala. Přehlídka tak představila živé, dospělé panenky, ve slušivých šatičkách.